مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 تیر 1399 ساعت 08:152020-06-22بين الملل

العربی الجدید | هدف اصلی قاهره از کشیدن خط و نشان برای لیبی و ترکیه چه بود؟


با وجود آنکه در آغاز هفته جاری رییس جمهور مصر برای ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی خط و نشان کشید، منابع آگاه در قاهره می گویند که دخالت نظامی مصر در لیبی محدود خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر، روز شنبه ( 20 ژوئن)  دولت وفاق ملی لیبی را به دخالت نظامی تهدید کرد و این دخالت نظامی را در چارچوب دفاع از امنیت ملی قاهره توصیف کرد، منابع آگاه دیپلماتیک و دولتی مصر بعید می دانند که اساسا، قاهره نیروی نظامی زمینی یا دریایی به لیبی اعزام کند.

روزنامه قطری العربی الجدید چاپ لندن در یادداشتی با تیتر جنگ السیسی در لیبی؛ عملیات محدود بدون حمله زمینی نوشت: منابع آگاه دیپلماتیک و دولتی مصر، بعید می دانند که قاهره برای حمایت از شبه نظامیان تحت فرمان خلیفه حفتر ، نیروی زمینی یا دریایی به لیبی اعزام کند.

در این یادداشت آمده است: عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر روز شنبه، دخالت نظامی کشورش در لیبی در چارچوب حق قاهره در دفاع از خود و امنیت ملی و عمق استراتژیک مصر را قانونی تلقی کرد و از امکان تشدید انجام عملیات های محدود در داخل منطقه الشرقیه به منظور اعلام توسعه نفوذ مصر در لیبی با اهدافی استراتژیک خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العربی الجدید | هدف اصلی قاهره از کشیدن خط و نشان برای لیبی و ترکیه چه بود؟

العربی الجدید | هدف اصلی قاهره از کشیدن خط و نشان برای لیبی و ترکیه چه بود؟